Szanowni Państwo,
realizując wymagania Komisji Nadzoru Finansowego określone w Rekomendacji D, a przede wszystkim mając na uwadze podniesienie bezpieczeństwa środków finansowych wszystkich naszych klientów, Bank Spółdzielczy w Sztumie z dniem 15 października 2018r., wyłącza (uznany za przestarzały) protokół TLS w wersji 1.0 oraz 1.1. W związku z tym klienci, którzy używają nierekomendowanych przez Bank (o czym mowa w instrukcjach obsługi IB oraz IBF, dostępnych na stronie logowania online.bssztum.pl), niewspieranych przez producenta wersji systemów operacyjnych oraz przeglądarek, spotkają się z brakiem dostępu do serwisu bankowości internetowej. Powyższe dotyczy przede wszystkim klientów nadal pracujących na systemie operacyjnym Windows XP, który nie jest zaktualizowany o Service Pack 3.
Klient może samodzielnie sprawdzić posiadaną przez siebie wersję systemu operacyjnego klikając na pulpicie prawym przyciskiem myszy, ikonę opisaną jako „Mój komputer” i wybierając właściwości.
W przypadku wersji Windows XP oraz Windows XP + Service Pack 1 dostęp do bankowości elektronicznej zostanie całkowicie wyłączony.
Aby samodzielnie wyłączyć protokół TLS w wersji 1.0 oraz 1.1, a włączyć wymagany protokół TLS 1.2 należy skorzystać z instrukcji dostępnych na stronie logowania.
W przypadku usługi Internet Banking sposób konfiguracji przeglądarki, w tym sposób włączenia protokołu TLS 1.2 opisany jest na stronach 8-10. Wyłączenia dokonuje się analogicznie tj. odznaczając przy protokole TLS 1.0 oraz TLS 1.1 znacznik.
W przypadku usługi Internet Banking dla Firm sposób ten przedstawiony jest na stronach 9-10 instrukcji.
Przypominamy, że system Windows XP – we wszystkich dostępnych wersjach – nie jest wspierany przez producenta, a więc nie gwarantuje bezpieczeństwa w sieci.