Co jeszcze oferuje Internet Banking dla Firm
Przelewy w kraju i za granicę | ![]() |
Import przelewów w formatach Elixir, VideoTel i innych systemów finansowo-księgowych | |
Podpisywanie przelewów za pomocą kart kryptograficznych | |
Możliwość druku historii operacji do formatu PDF i Excel | |
Import kontrahentów z innych serwerów finansowych | |
Podgląd do lokat, kredytów, zleceń stałych | |
Zakładanie i likwidowanie lokat |
Status do obsługi subwencji (Tarcza 1.0)
STATUS - STOPPED | STATUS STOPPED pojawia się w momencie gdy termin wykonania decyzji został wstrzymany, gdzie PFR potrzebuje więcej informacji aby uniknąć wydania niezasadnych decyzji.
WAŻNE!Komunikat dotyczący statusu STOPPED nie jest widoczny po stronie Banku - tylko po stronie klienta.
Status STOPPED to sytuacja, która ma pomóc klientom otrzymać możliwie najlepszą decyzję w sprawie umorzenia. Wyjaśnienie sprawy może w niektórych przypadkach potrwać nawet pół roku - nie jest to jednak sytuacja niepokojąca. Dopóki decyzja jest wstrzymana nie trzeba dokonywać żadnych wpłat. |
Urządzenie zaufane
Skorzystaj z możliwości dodania swojego komputera lub urządzenia mobilnego do „urządzeń zaufanych”.
„Urządzenie zaufane” to urządzenie, z którego korzystasz tylko Ty (np. Twój prywatny komputer, smartfon czy tablet). Jeżeli posiadasz takie urządzenie, możesz zapisać je jako „zaufane” podczas logowania się do Internet Banking. Dzięki temu kolejne logowania do konta internetowego nie będą wymagały dodatkowego potwierdzania Twojej tożsamości.
Pamiętaj - możesz zapisać swoje urządzenie na liście urządzeń zaufanych wyłącznie wtedy, gdy jesteś jego jedynym użytkownikiem!
O czym musisz wiedzieć?
Urządzenie zaufane rozpoznawane jest na podstawie jego specyficznej i unikalnej konfiguracji wielu parametrów i danych. Oznacza to, że każdorazowa modyfikacja czyli aktualizacja jednego z analizowanych parametrów sprawi, że urządzenie nie zostanie już rozpoznane jako urządzenie zaufane. Stanie się tak np. na skutek aktualizacja systemu operacyjnego, aktualizacja przeglądarki internetowej, zmiany rozdzielczości monitora itp. Taki sam efekt przyniesie zaznaczenie w ustawieniach przeglądarki opcji „czyść historię i pliki cookie podczas zamykania przeglądarki” oraz praca na przeglądarkach w trybie prywatnym.
Dlatego jeżeli dodałeś swoje urządzenie do listy urządzeń zaufanych a przy kolejnym logowaniu będziesz mimo wszystko proszony o dodatkowe potwierdzenie (hasło SMS z kodem uwierzytelnienia lub autoryzacja w aplikacji mobilnej) nie oznacza to, że coś poszło nie tak. Po prostu parametry Twojego urządzenia uległy zmianie (np. zainstalowała się aktualizacja) i dlatego nie zostało ono rozpoznane jako urządzenie zaufane. Możesz ponownie dodać je do listy urządzeń zaufanych.
Limity operacji w Internet Bankingu
Rekomendujemy wzmocnienie bezpieczeństwa rachunków obsługiwanych przez kanał internetowy. Bank Spółdzielczy w Sztumie umożliwia samodzielne określenie limitu pojedynczego przelewu wykonywanego w Internet Bankingu. Wystarczy, zalogować się do Internet Bankingu i w zakładce Pulpit → Twoje limity dokonać ustawień dokodnych dla siebie limitów. Realizację zmiany należy zatwierdzić autoryzacją mobilną lub hasłem SMS.
Zastrzeganie Internet Bankingu
- W placówce Banku Spółdzielczego w Sztumie (w godzinach pracy placówki).
- Wysyłając SMS pod nr 509 900 218 o treści „BI#identyfikator#PESEL”, gdzie „identyfikator” to login do Internet Banking.
- W Internet Banking (zakładka Ustawienia → Kanały dostępu).
Bezpieczeństwo
Niech bezpieczeństwo będzie naszym wspólnym celem !
Nasze działania
- Szyfrowanie transmisji danych - dane przesyłane pomiędzy urządzeniem klienta i informatycznym systemem bankowym, np.: identyfikator, hasło, dane osobowe, przekazywane są w postaci zaszyfrowanej, przy użyciu protokołu SSL z 128 bitowym kluczem szyfrującym. Szyfrowanie całości przesyłanych danych zapewnia gwarancję tajności ich transmisji.
- Unikalny identyfikator - dostęp do usługi Internet Banking dla Firm możliwy jest po podaniu unikalnego identyfikatora nadawanego przez Bank.
- Jednorazowe hasła - do zatwierdzenia dyspozycji realizowanych w serwisie czy autoryzacji czynności związanych z obsługą rachunku przez Internet.
- Powiadomienia SMS - komunikaty informujące o logowaniu wysyłane są na telefon, dzięki którym możecie mieć stałą kontrolę nad dostępem do rachunku.
- Obrazek bezpieczeństwa - to grafika wybierana samodzielnie spośród puli dostarczonej przez Bank. Obrazek stanowi dodatkowe zabezpieczenie - to rodzaj hasła, dzięki któremu, już podczas logowania, możecie upewnić się, że korzystacie z właściwego serwisu transakcyjnego.
- Wirtualna klawiatura - podczas wpisywania identyfikatora czy hasła możecie skorzystać z klawiatury wirtualnej, znajdującej się przy okienku logowania. To dodatkowa ochrona zwiększająca bezpieczeństwo przed keyloggerami czyli oprogramowaniem rejestrującym ruchy użytkownika na klawiaturze komputera.
Wasze działania:
- Korzystajcie ze sprawdzonych urządzeń a łącząc się z serwisem Banku korzystajcie tylko ze sprawdzonych urządzeń. Unikajcie logowania z cudzych komputerów, urządzeń mobilnych oraz ogólnie dostępnej sieci Wi-Fi.
- Zainstalujcie program antywirusowy i korzystajcie z dodatkowych programów, które chronią komputery i urządzenia mobilne. Pamiętajcie o ich regularnej aktualizacji.
- Używajcie oficjalnego oprogramowania i aplikacji pobieranych wyłącznie z zaufanych źródeł.
- Stosujcie skomplikowane hasła trudne do odgadnięcia (minimum 8 znaków, w tym duże i małe litery, znaki specjalne, liczby).
- Regularnie zmieniajcie hasła i nie udostępniajcie ich nikomu. Nie wykorzystujcie tych samych haseł, które stosujecie w innych systemach bankowych, na forach czy portalach.
- Sprawdzajcie wiarygodność witryny serwisu bankowego, z którym się łączycie Nie podawajcie swoich danych osobowych na niezaufanych witrynach, w szczególności waszego loginu i hasła bankowego.
- Nigdy nie logujcie się do banku poprzez link, który otrzymacie w mailu lub wiadomości SMS. Nie realizujcie transakcji na podstawie email.
- Uważnie czytajcie powiadomienia oraz komunikaty SMS, w szczególności potwierdzenia transakcji. Ich treść (rodzaj operacji, nr rachunku, kwota) musi zgadzać się z tym, co zleciliście w serwisie bankowym.
![](https://www.bssztum.pl/files/ban/banner-5.jpg)
![](https://www.bssztum.pl/files/ban/banner-4.jpg)