Co jeszcze oferuje Internet Banking?
Wniosek o eKredyt Złóż wygodnie, bez wychodzenia z domu wniosek o kredyt nawet do 10 000 zł
| |
Zarządzanie kartami online W bankowości internetowej zarządzasz swoimi kartami płatniczymi wydanymi do rachunku! Możesz: aktywować kartę, zmienić PIN do karty, zmienić limit kartowy, zablokować lub zastrzec kartę.
| |
Podgląd do rachunku W zaciszu domowym, na wakacjach, w pracy, na uczelni – gdziekolwiek chcesz, możesz zarządzać swoim rachunkiem, sprawdzić zrealizowane transakcje, opłacić rachunki domowe. | |
Dodatkowe produkty i usługi
| |
Płatności bramkowe Płać za zakupu lub usługi za pośrednictwem bramek płatniczych. Twoja płatność trafi na rachunek odbiorcy w kilka sekund.
| |
Doładowanie telefonu W szybki i prosty sposób doładuj telefon na kartę dowolną kwotą i korzystaj z dodatkowych promocji oferowanych przez operatorów sieci.
|
SGB ID - Profil zaufany
Bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online, dzięki któremu możesz m.in. korzystać z usług e-administracji online:
- utworzenie Profilu zaufanego,
- Podpisywanie dokumentów w urzędach publicznych,
- identyfikacja swojej tożsamości np. w firmach ubezpieczeniowych
Urządzenie zaufane
Skorzystaj z możliwości dodania swojego komputera lub urządzenia mobilnego do „urządzeń zaufanych”.
„Urządzenie zaufane” to urządzenie, z którego korzystasz tylko Ty (np. Twój prywatny komputer, smartfon czy tablet). Jeżeli posiadasz takie urządzenie, możesz zapisać je jako „zaufane” podczas logowania się do Internet Banking. Dzięki temu kolejne logowania do konta internetowego nie będą wymagały dodatkowego potwierdzania Twojej tożsamości.
Pamiętaj - możesz zapisać swoje urządzenie na liście urządzeń zaufanych wyłącznie wtedy, gdy jesteś jego jedynym użytkownikiem!
O czym musisz wiedzieć?
Urządzenie zaufane rozpoznawane jest na podstawie jego specyficznej i unikalnej konfiguracji wielu parametrów i danych. Oznacza to, że każdorazowa modyfikacja czyli aktualizacja jednego z analizowanych parametrów sprawi, że urządzenie nie zostanie już rozpoznane jako urządzenie zaufane. Stanie się tak np. na skutek aktualizacja systemu operacyjnego, aktualizacja przeglądarki internetowej, zmiany rozdzielczości monitora itp. Taki sam efekt przyniesie zaznaczenie w ustawieniach przeglądarki opcji „czyść historię i pliki cookie podczas zamykania przeglądarki” oraz praca na przeglądarkach w trybie prywatnym.
Dlatego jeżeli dodałeś swoje urządzenie do listy urządzeń zaufanych a przy kolejnym logowaniu będziesz mimo wszystko proszony o dodatkowe potwierdzenie (hasło SMS z kodem uwierzytelnienia lub autoryzacja w aplikacji mobilnej) nie oznacza to, że coś poszło nie tak. Po prostu parametry Twojego urządzenia uległy zmianie (np. zainstalowała się aktualizacja) i dlatego nie zostało ono rozpoznane jako urządzenie zaufane. Możesz ponownie dodać je do listy urządzeń zaufanych.
Limity operacji w Internet Bankingu
Rekomendujemy wzmocnienie bezpieczeństwa rachunków obsługiwanych przez kanał internetowy. Bank Spółdzielczy w Sztumie umożliwia samodzielne określenie limitu pojedynczego przelewu wykonywanego w Internet Bankingu. Wystarczy, zalogować się do Internet Banking i w zakładce Pulpit → Twoje limity dokonać ustawień dogodnych dla siebie limitów. Realizację zmiany należy zatwierdzić autoryzacją mobilną lub hasłem SMS.
Zastrzeganie Internet Bankingu
- W placówce Banku Spółdzielczego w Sztumie (w godzinach pracy placówki).
- Wysyłając SMS pod nr 509 900 218 o treści „BI#identyfikator#PESEL”, gdzie „identyfikator” to login do Internet Banking.
- W Internet Banking (Ustawienia → Kanały dostępu).
- W aplikacji BS Sztum (Ustawienia → Kanały dostępu)
Bezpieczeństwo
Niech bezpieczeństwo będzie naszym wspólnym celem !
Nasze działania
- Szyfrowanie transmisji danych - dane przesyłane pomiędzy Twoim urządzeniem i informatycznym systemem bankowym, np.: identyfikator, hasło, dane osobowe, przekazywane są w postaci zaszyfrowanej, przy użyciu protokołu SSL z 128 bitowym kluczem szyfrującym. Szyfrowanie całości przesyłanych danych zapewnia gwarancję tajności ich transmisji.
- Unikalny identyfikator - dostęp do usługi Internet Banking możliwy jest po podaniu unikalnego identyfikatora nadawanego przez Bank.
- Jednorazowe hasła - do zatwierdzenia dyspozycji realizowanych w serwisie czy autoryzacji czynności związanych z obsługą rachunku przez Internet.
- Powiadomienia SMS - komunikaty informujące o logowaniu wysyłane na Twój telefon, dzięki którym masz stałą kontrolę nad dostępem do rachunku.
- Obrazek bezpieczeństwa - to grafika wybierana samodzielnie przez Ciebie spośród puli dostarczonej przez Bank. Obrazek stanowi dodatkowe zabezpieczenie - to rodzaj hasła, dzięki któremu, już podczas logowania, możesz upewnić się, że korzystasz z właściwego serwisu transakcyjnego.
- Wirtualna klawiatura - podczas wpisywania identyfikatora czy hasła możesz skorzystać z klawiatury wirtualnej, znajdującej się przy okienku logowania. To dodatkowa ochrona zwiększająca bezpieczeństwo przed keyloggerami czyli oprogramowaniem rejestrującym ruchy użytkownika na klawiaturze komputera.
Twoje działania:
- Korzystaj ze sprawdzonych urządzeń a łącząc się z serwisem Banku korzystaj tylko ze sprawdzonych urządzeń. Unikaj logowania z cudzych komputerów, urządzeń mobilnych oraz ogólnie dostępnej sieci Wi-Fi
- Zainstaluj program antywirusowy i korzystaj z dodatkowych programów, które chronią komputery i urządzenia mobilne. Pamiętaj o ich regualarnej aktualizacji.
- Używaj oficjalnego oprogramowania i aplikacji pobieranych wyłącznie z zaufanych źródeł.
- Stosuj skomplikowane hasła trudne do odgadnięcia (minimum 8 znaków, w tym duże i małe litery, znaki specjalne, liczby).
- Regularnie zmieniaj hasła i nie udostępniaj ich nikomu. Nie wykorzystuj tych samych haseł, które stosujesz w innych systemach bankowych, na forach czy portalach.
- Sprawdzaj wiarygodność witryny serwisu bankowego, z którym się łączysz. Nie podawaj swoich danych osobowych na niezaufanych witrynach, w szczególności swojego loginu i hasła bankowego.
- Nigdy nie loguj się do banku poprzez link, który otrzymałeś w mailu lub wiadomości SMS. Nie realizuj transakcji na podstawie email.
- Uważnie czytaj powiadomienia oraz komunikaty SMS, w szczególności potwierdzenia transakcji. Ich treść (rodzaj operacji, nr rachunku, kwota) musi zgadzać się z tym, co zleciłeś w serwisie bankowym,
- Weryfikuj prośby o pomoc finansową nawet te otrzymywane od znajomych. Skontaktuj się ze znajomym w inny sposób i potwierdź, że faktycznie to on prosi Cię o pomoc.