Nie raz otrzymywaliśmy sygnały o „skomplikowanych” procesach logowania do bankowości internetowej. Wcale tak nie jest! To wszystko w ramach bezpieczeństwa środków na rachunkach naszych klientów.
Poniżej wyjaśniamy narzędzia bezpieczeństwa Twojej bankowości, jakie stosowane są w Banku.
Silne uwierzytelnienie (PSD2)
Komisja Europejska wprowadziła dyrektywę w sprawie usług płatniczych, czyli wymóg bezpieczeństwa potwierdzający, że klient jest faktycznie tą osobą, za którą się podaje. Oznacza to, że klienci są zobowiązani stosować dodatkową formę weryfikacji tożsamości. Mowa tutaj o kodzie uwierzytelnienia, którego podanie jest niezbędne przy autoryzacji operacji w bankowości internetowej za pomocą SMS-a.
Zawsze można dokonać zmiany autoryzacji mobilnej z SMS na autoryzację mobilną, dzięki aplikacji BS Sztum, która nie będzie dodatkowo wymagała potwierdzania operacji kodem uwierzytelnienia. Jak to zrobić? Sprawdź TUTAJ.
Urządzenie zaufane
„Urządzenie zaufane” to urządzenie, z którego korzystasz tylko Ty (np. Twój prywatny komputer, smartfon czy tablet). Jeżeli posiadasz takie urządzenie, możesz zapisać je jako „zaufane” podczas logowania się do Internet Banking. Dzięki temu kolejne logowania do konta internetowego nie będą wymagały dodatkowego potwierdzania Twojej tożsamości.
Więcej szczegółów w zakładce "Urządzenie zaufane" TUTAJ
Limity operacji
Bank Spółdzielczy w Sztumie, (jak i każdy inny Bank) wskazuje limity wykonywanych operacji np. kartami, aplikacją, BLIK-iem. W jaki celu? Otóż jeśli zdarzy się sytuacja kradzieży, to złodziej nie będzie mógł zrealizować transakcji do ustawionego limitu operacji. Zawsze jest możliwość ustanowienia indywidualnych limitów w bankowości internetowej → zakładka Pulpit.
Bezpieczeństwo Waszych finansów to nasz wspólny cel!
Dbajmy o nie i pamiętajmy o NIE przekazywaniu danych logowania do bankowości internetowej/aplikacji mobilnej, kart płatniczych/kredytowych i innych instrumentów płatniczych, jeśli nie mamy pewności co do źródła!